Van Whangamata naar Tairua

14 januari 2018 - Tairua, Nieuw-Zeeland

Surfnstay, waar we afgelopen nacht hebben geslapen is dus echt een backpackers onderkomen. Vallen wij onder de categorie backpackers, niet echt denk ik. De enige overeenkomst met backpackers is, is dat wij ook elke dag tassen inpakken. Maar dan fietstassen. Vergeleken met de echte backpacker hebben wij veel te veel bij ons. Maar ja, wij waren ook van plan om te kamperen en dan moet je ook een tent en alles wat daar bij hoort meenemen. Uiteindelijk hebben wij toch voor het merendeel van de nachten gekozen voor een gewoon bed in een cabin, lodge, airbnb en dus ook een backpackers home. En ook de laatste nachten hier in Nieuw Zeeland zullen wij niet in de tent slapen. We kiezen voor comfort. Gistermiddag kwam toch wel heel duidelijk het besef binnen dat wij ouder zijn geworden. Niet oud, maar ouder!! Wij zitten lekker met zn tweetjes in een hoekje op de veranda een boekje te lezen op onze e-readers. Ondertussen hebben de backpackers onderling een gesprek. Ik vang op. Where do you come from and how old are you? De een komt uit Scandinavië de ander uit Frankrijk. Ook zijn er twee bikers uit Groot Brittannië. En toen de leeftijden. Er was er een 22 de ander 23 en ook eentje van 25 jaar. Oei zo oud zijn onze kinderen. Die kwam binnen zeg! Ook zo'n verschil is het eten. Waar wij een gezonde maaltijd produceren met verse groenten, eten de backpackers uit blik of gewoon brood met jam. De Franse groep steekt zelfs de bbq aan om er hele kippepoten en lappen rundvlees op te braden. In de avond zit het hele spul gezellig bij de picknick tafel te babbelen. Wij besluiten om het dorp in te lopen voor een biertje op een terras. Was een gezellig terras met live muziek. Nou ja hij probeerde covers te zingen van oa Ed Sheeran e.a. bekende zangers. Soms duurde het even voor we door hadden welk liedje hij zong. Maar gezellig was het wel. Terug bij ons honk zitten de backpackers nog gezellig bij elkaar. Inmiddels wel wat luidruchtiger. Wij pakken weer onze e-readers en gaan weer in ons hoekje zitten. Maar echt lezen lukt niet. Je gaat toch luisteren. Het gekwebbel heeft nog even geduurd totdat er iemand kwam die vroeg of ze stil konden zijn. Dat heeft geholpen. Vanochtend was er een gezamenlijk ontbijt. Die bestond uit toast met jam. Keuze uit aarbeienjam, pruimenjam of bosbessenjam en pannekoekjes met banaan. Tegen half 10 namen we afscheid van het geheel en zijn we vertrokken naar Tairua. Een tochtje van 36 km met 2 heuvels tot ong 200 mtr hoogte. Niet veel boeiends over te vertellen. En weer waren we rond de middag op onze eindbestemming voor vandaag. Morgen nog zo'n kort tripje met een bezoek aan de Cathedral Cove. Tairua is wel een leuk stadje. En voor mensen met een goed gevulde bankrekening. Als je de prijzen bij de makelaar ziet. In de middag zijn wij het schiereilandje op geweest en hebben daar rondgelopen. Daar staan wel hele mooie huizen op hele mooie locaties.

1. Henriëtte Olthof:
    14 januari 2018
    Wat zegt leeftijd! !!Geniet nog maar even van de vakantie.