naar Bangkok

27 december 2015 - Bangkok, Thailand

Gisterenavond na het inkopen doen op de zaterdagavondmarkt bij Doo Dee uit eten geweest. De jeugd had na vier dagen wel eens weer zin in iets zonder rijst of noedels. Maandag waren wij nog bij Doo Dee geweest om een tafel te reserveren. Was niet nodig want de drukte viel een beetje tegen. Dus toen wij gisterenavond voor de deur stonden, waren wij aangenaam verrast. Afgeladen. Mmm. En nu? Geen probleem. Op zijn thais wordt een oplossing gezocht. Wij kunnen boven even wachten en een drankje drinken. Dan zorgt de bediening wel dat een groep die bijna uitgegeten is snel de rekening krijgt en hopelijk de hint begrijpt. En zo gebeurt het dan ook. Na een half uurtje zitten wij aan tafel. Roeland is ook binnen en wij kletsen even met hem over onze reiservaringen en de excursies die hij voor ons geboekt heeft. Of het allemaal naar wens is? Dat is het! Tevredenheid van beide partijen. Het had in de politiek vaker moeten voorkomen.
Vandaag gaan we naar Bangkok. Vanmorgen om half zeven ging de wekker. De taxi's zouden om half acht voor rijden. En die waren er ook om half acht. Maar waar we min of meer al rekening mee gehouden hadden kwam uit. Er stonden 2 taxi's maar geen van beide was geschikt 2 fietsen in dozen mee te nemen. We hadden er nog zo op gehamerd. Er moest dus even iets anders geregeld worden. De receptionist van het hotel regelt 2 red cabs voor ons. Een kwartiertje wachten en er komt er 1. Beetje overleggen en doorpakken gaan de fietsen, bagage, Lisa en Arjen achterin. Grieco, Jelmer en ik mogen voorin bij de chauffeur. Tis zo'n 20 minuten rijden dan zijn we bij het vliegveld. Om de vertrekhal binnen te komen moeten we direct al door de controle. We willen net in de rij gaan staan maar worden met fietsen naar een andere ingang verwezen. Oke dan daar in de rij. Als we aan de beurt zijn worden we weer terug gestuurd naar de eerste rij. Oke wij weer terug. We zijn inmiddels gewend aan deze dingen. Daarom zijn we vanochtend lekker op tijd opgestaan. De dozen met fietsen moeten door de scan. Eenmaal binnen kunnen we inchecken en bagage afleveren. Rond 10 uur vliegen we. Het is een uur vliegen en dan staan we in Bangkok. Bagage ophalen, Grieco gaat op zoek naar de fietsen. Er komt een mannetje met een papier met onze namen er op aangelopen. Ai fietsen staan nog in Chiang Mai. Komen met de volgende vlucht. Er wordt geregeld dat de fietsen als ze in Bangkok zijn in depot gaan. Die kunnen we vrijdag ophalen. Dan kunnen wij naar het hotel. Tis één uur en we kunnen pas om twee inchecken. Terrasje gezocht wat drinken en wachten. Kan ik mooi alvast beginnen met de blog van vandaag. De rest puzzelt. Eenmaal in gecheckt bagage naar de kamers gebracht en naar het dak. Want daar is het zwembad. Vanaf het dak hebben wij een wijds uitzicht over de sky line van Bangkok. Prima
Het hotel is basic maar schoon en dat is inmiddels voor ons de graadmeter. Personeel is ook vriendelijk dus ruim voldoende voor ons. Bangkok is wel van een heel andere allure dan de 'provinciestad' Chiang Mai. Wij gaan het wel beleven en zien. Vandaag niet teveel op het programma. De komende dagen zijn helemaal volgeboekt.

1. Henriëtte Olthof:
    27 december 2015
    Jullie zijn vast helemaal stress vrij als jullie terug komen. Have fun nog de laatste dagen van de vakantie. Groetjes