oudejaarsdag

31 december 2015 - Bangkok, Thailand

Vandaag staat nog een fietstoer op het programma. Daarvoor moeten we wel heel vroeg uit de veren. We moeten om acht uur bij de organisatie zijn die de fietstocht regelt. Het is volgens de papieren drie kwartier rijden. De wekker staat op zes uur. Jelmer heeft besloten om deze activiteit te laten schieten. Dus met zn vieren zitten we om kwart over zeven te wachten op de taxi die gisteravond voor ons is besteld. Die komt dus niet. Dan meer eentje aanhouden. Dat lukt. We zijn mooi op tijd bij de fietsverhuur. Er zijn nog twee Duitsers en een Nederlander die meegaan. En Kwan is de gids. Achter elkaar fietsen geeft Kwan aan. En dan gaan we. Het gaat heel langzaam. Fietstempo is ong 10 km/ uur. We fietsen door hele kleine steegjes. Kwang w Ik l ons de achterbuurt van Bangkok laten zien. Voor ons had dat niet gehoeven. Kijken hoe slecht mensen het hebben. Dan fietsen we een stukje door China town om bij de rivier te komen. We moeten naar de overkant. De fietsen gaan op een boot wij op een andere. Halverwege valt de motor uit. Hoort dit erbij? Geen idee. De kapitein doet wat water in een slangetje en de motor doet het weer. Aan de overkant is de jungle van Bangkok. Het is geen echte jungle maar een aangelegd park waar heel veel gefietst wordt. Eerst gaan we vissen voeren. We krijgen visvoer en mogen dat in het water gooien. De vissen hebben blijkbaar honger. Ze gaan aardig tekeer. We moeten a aangeven wat we willen eten voor de lunch. Om 10 ove r 10 zitten we dan ook aan de lunch. Na de lunch mogen we kiezen tussen een tempel ofwel floating market. Unaniem wordt de laatste optie gekozen. Dus op naar de markt. Kwang loopt voorop wij volgen. Ze loopt nl harder dan ze fietst. Hierna is t alweer tijd om terug te gaan. We hebben met Jelmer afgesproken dat we hem bij een metro station treffen om vanmiddag nog samen iets te doen. Daar komen we niet helemaal uit. Uiteindelijk valt de keuze op een shopping mall. We slenteren wat rond maar de vermoeidheid en warmte maakt dat we toch maar kiezen voor het zwembad bij het hotel. Dus lekker met een boekje en wat eten en drinken in de relax modus. Om 18:40 worden we opgehaald voor onze river diner cruise. Tis tenslotte oudejaarsavond. Tis inmiddels twee uur snachts en hier is het 2016. We hebben een leuke avond gehad met veel lekkere hapjes. Om 22:00 uur stonden we wwer op de kade op zoeknaar een goede plek om het vvuurwerk te zien. Eerst komen we in een park met een podium. Live muziek? Nee monniken die zitten te bidden. Niet iets voor ons dus. Dan naar de rivier. We zijn net op tijd om het vuurwerk te zien. De Thai wenst elkaar geen gelukkig nieuwjaar. Wij wel en we feliciteren Lisa met haar verjaardag. Morgen nog een lange dag en dan zijn we zaterdag weer thuis. Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anita:
    1 januari 2016
    Jannie en Grieco, voor jullie ook een heel gelukkig nieuwjaar. We hebben genoten van jullie reisverhalen.