Laatste dag in Chiang Mai

26 december 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen hadden wij allemaal wel zware beentjes van twee dagen klauteren in de heuvels ten noorden van Chiang Mai. Gelukkig staat er vandaag een redelijk relaxte dag op het programma. Een kookworkshop. Wij werden vanmorgen weer opgehaald door een taxibusje. Dat moest nog een paar deelnemers ophalen voordat wij naar de markt gaan om de ingrediënten in te kopen. Op de markt krijgen wij uitleg over allerlei kruiden, specerijen, groenten enz. Nu snappen wij ook waarom die stukjes in de soep door de Thai niet gegeten worden. Wij vonden dat al zo vreemd. Maar nu in ieder geval niet meer. Op de locatie met de keuken worden wij al snel aan het werk gezet. Het snijden wordt in een razend tempo voorgedaan. Beslist geen slow cooking. Daarna direct je verse gerecht oppeuzelen. Heerlijk. Wel vreemd om in de ochtend al aan de curry, soep ed te zitten. En op een gegeven moment ben je wel vol. Maar goed geregeld en goed uitgelegd en georganiseerd. Leuke ochtend gehad.
Daarna de pakken opgehaald. Nog een leuk gesprek gehad met een klant in de kledingwinkel. Australiër. Hij vroeg ons of wij al eens in Australië waren geweest. Nee dus. Maar hebben beloofd om bij hem langs te komen als wij ooit eens naar Australië gaan. Deal!
's Middags een paar uurtjes bij het zwembad. Lekker nietsdoen en een beetje top 2000 luisteren. Vanavond nog één keer naar een night markt. Daarna lekker eten (als iedereen al weer trek heeft). De taxi's voor morgenvroeg zijn al besteld. En dan naar Bangkok voor het laatste deel van de trip.