Nieuwjaarsdag in Bangkok.

1 januari 2016 - Bangkok, Thailand

Zijn de nieuwjaarsdagen in Nederland een kwestie van uitslapen, licht ontbijtje of een brunch. Dan de verplichte visites naar ouders, waar je na de thee weer langzaam beseft waar je bent en dat het eerste biertje of glas wijn weer een beetje smaakt. In Thailand, in ieder geval in Bangkok is het een kwestie van tempel bezoeken en Boeddha respect betuigen en vragen om geluk. En laat het tempelbezoek nu net ook de laatste activiteit zijn van onze dagen in Thailand. Dusssss.
Het is echt knetterdruk. Net de Efteling op een mooie vakantiedag. Maar we zien natuurlijk wel mooie dingen. De grote liggende boeddha en de belangrijkste boeddha. Die gek genoeg slechts 60 cm hoog is. Maar de drukte maakt wel dat je voortgestuwd wordt door de mensenmenigte. Iedereen is op een gegeven moment wel een beetje tempelmoe. Misschien dat een lekkere lunch de vermoeidheid een beetje kan wegnemen.
De lunch is idd prima. Na een korte boottocht meren wij aan bij. ......een volgende tempel. Gelukkig heeft Lucky, onze gids dat goed begrepen en geeft alleen een korte uitleg. Daarna de rivier weer over. Bij de aanlegsteiger is het dringen. Aan 'onze' kant was het al druk, aan deze kant staat helemaal een rij. Vanaf acht uur vanmorgen roept een 'mannetje' al om dat de mensen in een rij moeten blijven staan. En dat doen ze hier dan ook. In de brandende zon wachten tot je aan de beurt bent. Aan efficiënty kan hier nog wel het één en ander verbeteren.
Wij laten ons in Chinatown afzetten voor een laatste rondje Bangkok. Daarna terug naar ons hotel om de bagage te halen en terug naar een warm Nederland.
Weer een schat aan belevenissen erbij. We hebben nu ons reisverslag af. Voor een ieder die ons gevolgd heeft bedankt. Wij vonden het leuk om te doen. Tot in Nederland.

1. Jeannette Schipper:
    1 januari 2016
    Het was leuk om jullie te volgen! Met elke dag een
    leuk verslag. Tot ziens in ons kikkerlandje, koning winter doet hier een poging om de temp onder de 5' te krijgen.
    Goede reis!!
  2. Stefan & Sylvia:
    1 januari 2016
    De beste wensen voor 2016.
    Het was boeiend en vermakelijk om jullie te volgen.
    Een hoop herinneringen rijker kunnen jullie straks op een prachtige vakantie terugzien.
    Goede reis voor jullie allen!
  3. Peter Maatje:
    1 januari 2016
    Wij wensen jullie een fijne jaarwisseling en geniet nog van de laatste dagen vakantie. Je kunt de korte broek voor Nederland aan laten
  4. Gesinus en Sjoukje:
    1 januari 2016
    Goede reis terug en tot gauw !
  5. Annemarie:
    1 januari 2016
    Het was heerlijk om zo met jullie mee te mogen reizen,
    Wat een avontuur!! Geweldig.
    Ook ontzettend leuk geschreven; iemand heeft hier z'n roeping gemist.
    Een veilige terugreis voor jullie allen!!
  6. Ben en Gerliene:
    2 januari 2016
    Hey "spleetogen", leuk jullie gevolgd te hebben, had als pensionado nog wat tijd over, ha ha.
    Was ff met mijn zoons in Londen, voetbal + pub, nu weer bijgelezen, goede reis terug en spreke mekaar!!!!!
  7. Wim Geul:
    3 januari 2016
    Dag Jannie, dag Grieco en jullie kinderen,
    Ik heb nog niet alles gelezen, maar wat ik heb gelezen heeft de nodige indruk gemaakt.
    Wat een mooie en indrukwekkende tocht resp. vakantie! Geweldig.
    Opnieuw aan het werk zal wel even tegenvallen.
    Groeten, Wim
  8. Annelies:
    3 januari 2016
    Geweldig!!! Wat een ervaring!
  9. Marjan:
    4 januari 2016
    Ik heb genoten van jullie verhalen wat hebben jullie veel beleefd.
    Het zal wel moeilijk zijn om weer in het normale ritme te komen.
    Veilige terugreis en welkom thuis.