Chiang Mai

23 november 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

De eerste dag in Thailand is een feit. Na een lange vermoeide reis met tussenstops in Amman en Bangkok landen we gisteravond om 19:00 op airport chiang mai. Gelukkig hadden we vervoer geregeld naar het hotel. Het was een heksenketel voor de terminal. De chauffeur schrok even van de dozen met fietsen (was wel aangegeven) maar voor alles is hier een oplossing. Achterin een pick up truck kan altijd dus even een vriend bellen en alles komt goed. Eenmaal in het hotel kamer opgezocht spullen droppen en naar het restaurant voor de eerste thaise kip met rijst in Thailand. Na een nacht met airco vandaag het oude centrum van Chiang Mai bezocht en daarna de tempel doi suthep in het national park op de berg. Om daar te komen moet je wel een taxi nemen.  De taxichauffeuse zou op ons wachten boven. De route naar boven was af en toe behoorlijk steil. Ik was blij dat ik dit nog niet op de fiets hoef te doen. Onze taxichauffeuse Anong fungeerde gelijk als gids. Echt super. Eenmaal boven moesten er nog wat traptreden beklommen worden maar het was het waard. Op terugweg moest er nog even een foto van ons gemaakt worden met Chiang Mai op de achtergrond. We werden netjes afgezet voor het restaurant doo dee waar we gastvrij werden ontvangen door de schoonzus van Sjhadre. Na het eten en wat biertjes terug gewandeld naar de oude stad.