Chiang Mai naar ergens een kilometer of 10 na Mae Thaeng

24 november 2015 - Tambon Inthakhin, Thailand

Het is nu echt eetstalletjes waarrgen de fietsen opgeladen en wennen aan het Thaise verkeer. Druk, maar beslist rekening houdend met elkaar. Als je al ploteling de weg opschiet voor een grote suv, wordt er geen middenvinger opgestoken, niet getoeterd nee er wordt vriwndelijk gelachen en voorrang verleend. Het is in de stad heel erg druk, maar je hoort bijna geen claxon. Opmerkelijk!
Ze dra je de stad uitrijdt, wordt het verkeer ook een stuk minder. De wegen zijn goed. De temperatuur is voor Nederlandse begrippen tropisch. Hier is het een lekkere winterdag. De route en het fietsen leveren geen problemen op. Het water wordt langzaam lauw en minder. Rond de middag besluiten wij een hapje te gaan eten. Langs de weg zijn meerdere plekken waar etenswaren aangeboden worden. Je moet wel de goede kraam hebben, want niet elke kraam verkoopt een warme hap. De eerste verwijst ons door naar een kraam een kilometer verder. Hij bewondert wel even onze fietsen. Ahh KOGA. Good bike!
Wij vinden een eetstalletje waar ook de locals aanschuiven. Is meestal wel een goed teken. Wij kiezen twee verschillende schotels. De één is wat minder spicy dan de andere. Maar het is weer lekker. Dan de fietsen weer op. Wij hadden besloten een 'snellere' route te nemen. Dat hadden wij dus beter niet kunnen doen. Het was best wel even zoeken. En aangezien ons Thai net zo goed is als het Nederland van de gemiddelde Thai, geeft dit af en toe best verwarring. En dan kom je bij een receptie waar je wordt vermeld dat cash betaald moet worden. Ook geen creditcard? NEE ook geen creditcard.Dan maar weer verder. Resultaat, de eerste overnachting buiten Chiang Mai is in een luxe resort. Jammer dat de plaatselijke voorganger van de tempel maar één cd heeft met 'net niet onze smaak muziek'. Zal wel te maken hebben met de landelijke feestdag van morgen. Maar je zult maar onder de luidsprekers wonen. Ach het hoort er allemaal bij. De beste tijd om te fietsen is in de morgen. Dus op tijd naar bed en morgen op tijd en route. A demain.