Huan Chiang Dao Resort: een geweldige ervaring.

25 november 2015 - Tambon Chiang Dao, Thailand

Vanochtend kwart voor negen vertrokken voor een korte trip naar Chiang Dao. Het eerste stuk is vrij rustig maar na een km of 10 komen we op een drukke weg. Dus goed links blijven fietsen en achter elkaar. De weg wordt glooiender en de omgeving groener. We worden zelfs gewaarschuwd voor overstekende olifanten. En dan is er een road block. Algehele controle. Wij mogen door. Eerst koffie. Na de koffie is het nog zo'n 10 km naar Chiang Dao. Het resort dat we gisteravond al geboekt hebben via booking.com ligt vlak voor Chiang Dao. Op het eerste gezicht ziet het er niet uitnodigend uit maar eenmaal door de poort kom je in een heel andere wereld. We worden weer heel vriendelijk ontvangen. Blijft lastig dat je je eigen tas niet mag dragen. Het wordt een middagje relaxen. Even zwemmen , noodle soup nuttigen en in de relax stand. Vanavond gaan we mee met de gastheer (duitser) en de gastvrouw (thaise) naar een tempel in Chiang Dao. Er is daar een festijn met lampions omdat ze vieren dat het volle maan is. Tenminste dat heb ik er van begrepen. We gaan het zien en beleven.  En we zijn weer 2 ervaringen rijker. De eerste is het eten van een eend. Je krijgt dan een hele eend inclusief poten. Na het eten terug op het park kwam onze gastvrouw aangerend met iets kitserigs in haar handen. Roze met geel met daarop kaarsjes en 3 wierook stokjes. We moesten mee naar voren, daar moest een wensballon opgelaten worden en er werd vuurwerk aangestoken. Daarna bij mevrouw in de pick up richting dorp. Het kitserige ding moest mee. Het was erg druk in her dorp. Allemaal kramen met eten en bloemstukjes. Het was de bedoeling dat we het kaarsje en de wierookstokjes aan staken en dan bidden voor gezondheid en geluk. En dan dat ding op de rivier laten drijven. We hebben maar de wens uitgesproken dat we gezond en gelukkig blijven. Daarna hebben we nog wat rondgewandeld over iets wat op een kermis leek. Met een heuse schiettent. Op het geweer worden plastic dopjes gedrukt en dan schieten op knuffeltjes. Grieco moest dit natuurlijk ook proberen samen met onze gastvrouw. Niks geraakt, dus gelukkig niet meer bagage dan we  al hebben. Al terugwandelend naar de auto hebben we nog van allerlei etenswaren geproefd. Niet alles is even lekker. Veel zoet en af en toe pittig. Nu nog even een biertje.

1. Barbara:
    6 december 2015
    Loi Krathong feest denk ik? Mooi met al die lichtjes.