Chiang Dao naar Fang.

26 november 2015 - Tambon Wiang, Thailand

Als ik zeg Teckelenburger rundfahrt en de Ardeche. Plak de eerste aan de tweede vast en sluit weer af met de eerste. Zeg ik dan teveel? Nee, dan geef ik een getrouwe weergave van de rit van vandaag. Flink klimmen in een bijzonder mooie omgeving. Je komt ogen tekort. Eigenlijk zou je van de hele route een film kunnen maken. Zoveel is er te zien, maar ook om je over te verbazen. De schijnbare armoede maar ook de welgesteldheid is een zeer groot contrast. Meisjes en vrouwen die in hutjes manden van bamboe vlechten. Mannen en jongens die op het land werken tijdens het oogstseizoen. Maar ook grote nieuwe pick-up trucks. Het is een allegaartje.
En dan weer een scooter met zijspan met hele families erin en erop. De wegen zijn goed en het verkeer houdt goed rekening met elkaar. Als er al getoeterd wordt is dat om elkaar te attenderen op onveilige situaties, maar de kans is groter dat er een boeddha aan de kant van de weg staat. Kwam ik toevallig achter toen wij bij één van de gouden boeddha's stonden en vrolijk zwaaiend elk toetertje beantwoorden. Zinloze actie.
Het laatste stuk van de route naar Fang ging gestaag. Geen heuvels meer en een windje in de rug. Even gekeken welke hotels nog beschikbaar waren via booking.com, bleek dat één van de mooiere resorts volgeboekt was. Toch proberen en idd was er nog wel plek voor één nacht. Weer een mooie plek om te overnachten.

1. Marije:
    26 november 2015
    Leuk om te lezen hoor. En wat een mooie natuur! Keep on going .
  2. Annemarie:
    27 november 2015
    Heel erg leuk om op deze manier met jullie mee te mogen reizen, wat een belevenis!!
    Geniet ervan en nog veel veilige fietskilometers toegewenst!
    Groeten, Annemarie