Fang - Mae Salong

27 november 2015 - Tambon Mae Salong Nok, Thailand

Niet echt een dag om over te schrijven maar deze dagen zijn er ook. Na het ontbijt de fietsen opgepakt en nadat ze uiterst zorgvuldig bewonderd zijn door de uitbater en zijn vrienden. Zo'n riem ipv een ketting hadden ze nog nooit gezien en dan geen derailleur aan de fiets Hoe doe je dat zonder versnellingen. In onze beste Engels en met handen en voeten in het Thaise uitgelegd dat we wel degelijk versnellingen hebben alleen die zitten in de naaf. Of ze het begrepen hebben geen idee. Onze fietsen moesten ook nog op de foto. Eenmaal op weg begint het te regenen en niet zo'n klein beetje ook. Gelukkig hebben we regenjassen mee. Eerst schuilen tot de ergste regen voorbij is en dan maar door. Het eerste stuk is prima te doen alleen het regent. En ook in Thailand is fietsen in de regen iets minder leuk. We fietsen wel weer door een heel andere omgeving. Veel rijstplantages en sinaasappels. Tegen enen nemen we een lunch. We zien een thaise iets anders eten dan noodle soup. Dat lijkt ons ook wel wat. Blijkt rijst met een soort van gebakken ei te zijn met chili saus. Dan weer op de fiets. We moeten nog zo'n 30 km. En dat hebben we geweten. We hebben heel wat kms lopend af moeten leggen. Zo zwaar. Allebei zaten we er volledig doorheen. En dan komt er natuurlijk geen taxi voorbij. En dan eindelijk na vieren rijden we mae salong in. Midden in het dorp is een markt. We gaan even stil staan en gelijk komt er een horde mensen met armbandjes op ons af. Maar we zijn zo ontzettend moe. We vergeten gewoon een foto te maken en hebben al helemaal geen zin in al die aandacht. We willen maar een ding van de fiets af. Door naar het hotel en douchen. Misschien straks nog even terug maar zeker niet op de fiets. We twijfelen over de dag van morgen. Nog zo'n dag als deze is niet te doen.

1. Peter Maatje:
    27 november 2015
    Hoi Jannie en Grieco,
    De regen en heuvels kunnen soms tegen werken. Toch goed gedaan en positief blijven. En ja, morgen wordt het zeker beter.
    Veel plezier en ga ook genieten.