1e dag deel 2 fietstocht Chiang Mai

23 december 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Gisteravond zijn de kinderen aangekomen in Chiang Mai. Wij hebben gisteren een rustdag genomen. De fietsen weer ingepakt en de was weer even laten doen. Hoe decadent is dat, zelf zo'n beetje de hele dag bij het zwembad gezeten en de flight status van de kinderen in de gaten gehouden. We wisten dus precies hoe laat ze geland waren in Bangkok en hoe laat ze daar weer vertrokken. Om 8 uur zouden ze landen in Chiang Mai. Dus taxi geregeld en ze opgehaald. 3 bleke koppies. Eenmaal bij het hotel nog wat gegeten en naar bed. Vanochtend zijn we naar CM Custom taylor geweest om de heren een pak aan te laten meten. En vanmiddag hadden we een fietstocht geregelde gids aan de zuidkant van Chiang Mai. Dat was wel een goed plan. Even uit de hektiek van de stad. Want dat kwam wel binnen. Wij zijn natuurlijk gewend maar Jelmer Arjen en Lisa niet. Onze gids Tong fietste voorop. Wij met zn vijfen en een duitser er achteraan. Tempo lag laag, erreg laag. We hebben een tempel bezocht, we zijn ook weer naar het lepra dorp geweest. Deze keer met uitleg dus. Erwaren mensen bezig met handwerk. Soort van bezigheidstherapie. Alles wat ze maken kun je kopen in een winkeltje. We zijn nog in een huisbakker geweest waar cupcakes werden gemaakt. 1000 per dag. En allemaal met de hand. Alles voor de verkoop in de regio. We bezochten nog een basisschool. Op deze school zitten kinderen van 3 tot 12. Wat er gebeurde toen wij binnenkwamen. De kinderen vlogen ons om de nek. Allemaal groeten ze en kregen een hi five. Heel enthousiast. Ze vonden het wel erg leuk die grote kerels die ook nog met ze voetbalden. Als laatst bezochten we de verloren stad zoals ze dat in Chiang Mai noemen. Het is een soort ruïne van oude gebouwen en tempels. Na dit alles moesten de heren zich om 6 uur weer melden bij de taylor voor een pas sessie. En de binnenkant moest uitgezocht worden. Nu even wat eten en dan naar het hotel. Morgen gaan we de jungle in en blijven daar een nacht.dus geen wifi en geen blog. Voor een ieder die ons volgt fijne kerstdagen.

1. Annemarie:
    23 december 2015
    Het is elke keer weer genieten van jullie blog!
    Leuk om zo mee te maken.
    Geniet ervan met zijn allen en voor jullie ook fijne kerstdagen
  2. Els De Vidts:
    23 december 2015
    Prettige kerst voor gans de familie.
    Geniet er ten volle van.

Grtjs, Els
  3. Cobie:
    23 december 2015
    Een fijne kerst en veel plezier met elkaar in de jungle.
    Groetjes van Cobie en Arie.
  4. Marjan:
    24 december 2015
    Fijne kerstdagen voor de hele familie. Veel plezier in de jungle. Groetjes marjan