Stuwmeer Mae Kuang

21 december 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Omdat wij fietsen toch wel een van de leukste manieren vinden om een stad of land te verkennen, gaan wij vandaag, waarschijnlijk voor de laatste keer deze vakantie, de fietsen weer uit de stalling halen. Vandaag willen we naar het noord oosten van Chiang Mai. Daar is een stuwmeer en daar willen we naar toe. Zo'n garmin is dan echt een uitkomst. Grieco gaat er even voor zitten, maakt een route op de garmin met zo weinig mogelijk drukke straten. Wij fietsen dan ook lekker rustig over het platteland, tussen de rijstvelden en door dorpjes. De hoogte meter op de garmin geeft aan dat we heel geleidelijk omhoog gaan. Tis een zondagmiddag tochtje maar dan op maandag. En wij genieten. Na zo'n 25 km komen we bij het stuwmeer. Maar tis geen stuwmeer zoals wij verwacht hadden. Blijkbaar is er te weinig water. Maar mooi is het wel. Op en aan het water zijn vissers bezig. Er is een restaurant waar wij wat gaan eten en drinken en ondertussen van het uitzicht genieten. Als we weer willen vertrekken moeten we nog even meelopen met een Thai. Hij heeft een visje gevangen deze ochtend. Visje! Van een afstand dacht ik even dat hij een dolfijn had gevangen. Het was een behoorlijk visje. Die eet je niet in een dag op. En dan weer terug richting Chiang Mai. We nemen dezelfde route. Die was lekker rustig. En van de andere kant ziet alles er toch wel weer ietsje anders uit of niet dan. Tegen drieën zijn we weer in de drukte van de stad. Nog even bij doo dee langs om te vragen of er gereserveerd moet worden als je zaterdag met 5 personen wilt komen eten. Niet nodig. Het is dit jaar niet zo druk. We hebben dat al eerder gehoord deze vakantie. Terug bij het hotel de fietsen schoongemaakt. Die kunnen weer in de dozen. Of ze ook mee terug gaan naar Nederland is nog maar de vraag. Er is belangstelling voor onze fietsen. We zijn dus druk in onderhandeling. Ondertussen is het ook druk op de familie app. De jongens en Lisa staan op het punt te vertrekken richting ons. Vanavond de laatste avond met zn tweeën en morgen zij we met vijf. Dan begint deel 2 van deze vakantie. We hebben er zin in!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stefan & Sylvia:
    21 december 2015
    Wat een prachtige ervaring rijker en wat veel meegemaakt en gezien. Nu met het complete gezin genieten! Fijne Feestdagen gewenst en geniet er samen van namens ons!
  2. GINE LENTFERT:
    21 december 2015
    Wat een prachtige verhalen en wat hebben jullie veel gezien. En je hebt nog twee weken. Fijne feestdagen en heel veel plezier nog met de kinderen.
  3. Gesinus en Sjoukje:
    21 december 2015
    de verhalen worden steeds leuker en meer ontspannen!
    gezellige feestdagen met z'n 5en en nog veel plezier samen,
    groeten van ons allemaal.
  4. Ben en Gerliene:
    23 december 2015
    Hey "ouwe joden", zie dat je die fietsen slijt voor een prettige prijs, kun je de kids nog ff trakteren op een welkomstdrankje!!!!!
    Hele prettige feestdagen met jullie hele gezin aldaar, mooi man!!!!!