verhuisdag

20 december 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Vandaag gaan we verkassen naar een ander hotel in Chiang Mai. Dit hotel hebben we al lang geleden geboekt voor de periode dat we.mer zn vijfen in Chiang Mai zijn. Maar eerst op zoek naar een lekker ontbijt. We hebben totaal geen haast dus we gaan uitgebreid ontbijten. In het restaurant waar we ontbijten is het behoorlijk druk. Veel mensen met een t shirt van de Chiang Mai marathon. Dus die is vandaag. We kunnen gaan kijken hebben toch verder geen plannen voor vandaag. Maar waar is de start en waar komen ze langs? We besluiten het te vragen aan een dame met zo'n mooi t shirt. Blijken ze al gefinisht te zijn. De start was om 4 uur vannacht. Tja dan slapen wij. Jammer was ook leuk geweest om de 5 km mee te lopen maar helaas we wisten het niet. Na het ontbijt rustig de spullen inpakken en uitchecken. In de garage worden onze fietsen nogmaals bewonderd door een stel Amerikanen. Ze vinden het maar bijzonder dat fietsen in Thailand. Ypu must ne verry strong. Nou dat valt volgens ons best wel mee. Maar wij zijn het fietsen natuurlijk ook gewend. Met behulp van de garmin fietsen we naar de andere kant van de stad waar het hotel is. We kunnen pas om 14:00 uur inchecken, maar de bagage mag wel alvast achter gelaten worden. We gaan maar weer terug naar de binnenstad, een kopje koffie scoren en mensen kijken. Best leuk om onder het genot van een lekkere bak koffie gewoon naar mensen te kijken. We zitten op een terras vlak bij de finish van de marathon die al afgelopen is, er wordt driftig opgeruimd. En zowaar, er komen nog twee deelneemsters binnen. Wandelend, maar ze hebben deelgenomen. Als je om 4 uur s nacht gestart bent en je finisht om 12:30 mag je met recht spreken van een prestatie. Ik weet niet of ze nog een medaille hebben gekregen, maar ze hebben hem wel verdiend. We zijn nog een beetje rond gaan fietsen door de oude stad hebben nog een tempel bezocht. Tegen half 3 maar weer richting hotel om in te checken. Al met al is dit een heel relax dagje met weinig spectaculaire dingen. Noem het maar de stilte voor de storm.