Cheeva Spa Chiang Mai

17 december 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Vandaag geen wekker om 7 uur. Er hoeft niet in en opgepakt te worden. Vandaag is rust. Zorgen dat de was gedaan wordt. Gewoon in een wasmachine en niet onder de douche of in een piepklein wastafeltje. In het gebouw waarin ook ons hotel zich bevindt is een laundry. We willen graag weten hoe het werkt maar echter het meisje van de laundry spreekt geen woord Engels. Soap is een volledig onbekend woord. We worden wazig aangekeken en gaan maar op zoek naar iemand die wel Engels spreekt. We komen terecht in de bakkerij die ook gehuisvest is in het gebouw. Als de dames van de bakkerij tegen ons beginnen te praten komt de baas boven voor het raam staan. Dames schieten zowat in de houding. Uitgelegd wat het probleem is gaat de baas met ons mee. Hij verteld hoe we aan zeep komen en munten voor de wasmachine. Grieco gaat halen. Ik wacht bij de wasmachines. Als er twee Amerikaanse dames komen met hun was vraag ik maar even hoe ik een programma kan selecteren. Alle tekst op de machine is in het thais en dat kan ik nog steeds niet lezen. O dear you don't have to select a program.. Was erin doen, zeep er bij muntjes in de machine en dat ding begint vanzelf. Ik nog vragen op welke temperatuur er dan gewassen wordt. Cold. Nou ja het gaat iig fris ruiken. En dan op naar het ontbijt. De Thai en wij, we begrijpen elkaar af en toe niet. Wij willen een Amerikaans ontbijt met scrambeld eggs en toast. En een croissant. Wij krijgen een croissant met boter en een scrambeld egg met gebakken spek en ham. Maar geen toast. Wel een kopje koffie. Na het ophangen van de was gaan we aan de wandel. Een lekker kopje capuchino scoren en op zoek naar Cheeva Spa. Want zoals ik al schreef vandaag is rust. We boeken een sessie van 2 uur waarin we een voetmassage, een rug schouder hoofd massage en een oliemassage krijgen. Om half twee worden we opgehaald van ons hotel. Als we de spa binnen lopen komen de dames ons al buigend en met sawadee kaa groetend tegemoet. Schoenen moeten uit. We krijgen slippers aan. En worden in een kamertje gezet. Even later komen ze een bak met water met daarin rozeblaadjes en stukjes limoen. Slippers uit, voeten in het voetenbadje, kopje thee erbij en relaxen. O en ook nog even een formulier invullen met al onze persoonsgegevens. Na zo'n 10 minuten komen er 2 dames binnen. Voeten uit het badje en dan begint de voetmassage. Lekker achterover zitten en genieten. Dit duurt zo ong een half uur. Dan worden we meegenomen naar een andere ruimte en begint de rug schouder massage. Nou dat heb ik gevoeld. Net name de schouders, daar zaten nogal wat pijnpuntjes en die wist ze naadloos te vinden. Heb blijkbaar al die tijd met opgetrokken schouders gefietst. Na dit alles begint de oliemassage. En die was heerlijk. Lekkere warme olie. Alle, nou ja misschien niet alle maar veel afvalstoffen die zich na het fietsen in mijn spieren zijn gaan ophopen zijn er uitgemasseerd. En we werden ook weer terug gebracht naar het hotel. En dan het eten. Dat is hier toch echt een dingetje, wel een leuk dingetje. Onderweg op de fiets zagen we dat ook al. Er wordt heel veel op straat gekookt. Heb het idee dat er maar weinig thaise zijn die thuis koken. Vanavond liepen we richting een night market om te kijken of daar iets te eten viel. We kwamen terecht op een plein met allemaal partytenten en onder elke tent stond iemand iets te maken. Saté, vis, soort omelet, ook gegrilde insecten, padthai en nog veel meer. En het zag er allemaal erg lekker uit. Behalve die insecten dan. We hebben verscheidene dingen geprobeerd. Echt lekker. Nu lekker uitbuiken en op naar de dag van morgen. We gaan er morgen een toeristisch dagje van maken en op bezoek bij een aantal bergdorpje, waaronder die van de langnekken.