Hot naar Chiang Mai

16 december 2015 - Mueang Chiang Mai District, Thailand

Vandaag de laatste fietsdag met bagage. Omdat wij gisteren op advies van Wolfgang zijn afgeweken van onze eigen route, moeten wij vandaag 90 km. afleggen. De hele route gaat over weg nr 108. Zeg maar de rondweg rond Amsterdam qua breedte en drukte en dat over een afstand van 60 km. De andere 30 was nog redelijk rustig. Maar gelukkig houden ze hier goed rekening met een paar fietsers. De weg is redelijk vlak, over de hele afstand stijgt het een beetje. Niet noemenswaardig. Het schiet dus allemaal wel lekker op. Tegen de koffie zitten wij al op 30 km. En de koffie was vroeg vanmorgen. Geen kantoortijden maar zaterdagkoffietijd. En de lunch lag er ook mooi op tijd in bij 60 km. En daar hadden wij ook de eerste lekke band. Een klein ijzerdraad maakte dat de voorband van Jannie heel langzaam leegliep. Nieuwe binnenband erin en rijden weer. De laatste 30 km waren echt druk. En in Chang Mai was het naast druk ook nog eens heel warm. In de bebouwde kom blijft de warmte veel langer hangen. Het guesthouse dat wij geboekt hebben is bijna niet te vinden. Na een paar keer tevergeefs gevraagd te hebben, wijst een receptioniste van een ander hotel ons de weg. We hebben voor het gebouw gestaan, eromheen gefietst, maar konden het niet vinden. Maar gelukkig, na de gouden tip kunnen wij inchecken en de bagage voor de laatste keer van de fiets halen
Alleen nog een keertje van hotel wisselen. En dan met de kids verder.